تبلیغات
ماه تی تی (سایت محمدعلی صنیعی) - مطالب آذر 1392
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

 چندی پیش میر محمدی، استاندااظهارات عجیب استاندار یزد/ گریه بر امام حسین عامل افسرگی یزدی ها!ر یزد در مصاحبه با یک سایت تندروی اصلاح طلب استانی از افزایش افسردگی استان یزد گله کرده و گفت: افسردگی مردم یزد مطرح شده است، چه باید کرد مهم است.

وی افزود: به مسئله و جنبه های غم انگیز هم باید اشاره شود، برای نمونه برنامه های صدا و سیمای یزد با دیگر استان ها تفاوت زیادی دارد. به طوریکه عمده برنامه های یزد حزن و اندوه است. الان مذهبی های ما هم با صدا و سیمای یزد مشکل دارند. ما باید توجه داشته باشیم که دین اسلام یک دین سرزنده و شاداب است.

میرمحمدی در ادامه گفت:در واقعه عاشورا شما واقعه عشق و عشق بازی را می بینید، بحث کشت و کشتار نیست بلکه چون حضرت امام حسین علیه السلام آگاهانه وارد میدانی می شود که باطلی حق جلوه داده نشود و حقی باطل نشان داده نشود. این صحنه ها صحنه های زیبایی دارد که ما تبدیل به حزن و اندوه کرده ایم.

استاندار یزد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در واقع با مثال صدا و سیما می خواهید بگویید که سازمان ها در نشاط اجتماعی یزد کوتاهی کرده اند؟ گفت: من می گویم رویه کارهای ما باید طوری باشد که ما را به سرچشمه اسلام برساند. آداب و رسوم ما متفاوت است که باید تغییر کند. این تغییر به نظر من با شرایط روز تغییر می کند. آقای معادی‌خواه بعنوان یک پژوهشگر دینی معتقد است که در سخنرانی ها توصیه نشده اشک بریزیم در صورتیکه ما مرتبا تاکید می کنیم که هرچه بیشتر اشک بریزیم عبادت بیشتری نموده ایم.

این اظهار نظر های عجیب استاندار یزد با واکنش هایی از سوی ائمه جمعه مواجه شد.

 گریه بر حسین راز و رمزهای فروانی دارد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، خطیب جمعه ابرکوه، توصیه کرد: سعی کنیم با روضه، گریه و ذکر مصیبت، یاد امام و راه سالار شهیدان را ادامه دهیم و اینکه گاهی شنیده می‌شود که گریه کردن موجب افسردگی مردم می‌شود، کاملاً غلط است.

وی افزود: گریه موجب تخلیه و خانه تکانی دل از غصه‌ها، ناراحتی‌ها و موجب سبک شدن و انبساط روحی است به ویژه گریه بر امام حسین(ع) راز و رمزهای زیادی دارد.

 عزاداری خالصانه موجب نشاط روحی و روانی می‌شود

حجت الاسلام محمدرضا مدیح، امام جمعه تفت، با اشاره به اینکه بعضی های اخیرا روضه امام حسین(ع) را باعث افسردگی دانستند،  گفت: عزاداری و گریه بر مظلومیت اهل بیت و مخصوصا ابی عبدلله (ع) و شهدای عزیز دشت کربلا باعث شادابی و نشاط دل و جان می شود و کسانی که درصدد القا کردن این هستند که عزاداری موجب افسردگی می شود بدانند تا زمانی که شیعه وجود داشته باشد روضه و عزاداری نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه افسردگی به خاطر روضه امام حسین(ع) کذب محض است، افزود:بلکه عزاداری خالصانه اتفاقا موجب نشاط روحی و روانی می شود.

این اظهار نظرها در حالی صورت می گیرد که همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم، برخی گمان می‌کنند چهارچوب ها و خطوط قرمز نظام تغییر کرده است؛ این درحالی است که پیش از این سریع القلم، مشاور روحانی و هم چنین حجاریان به عنوان تئوریسین اصلاحات اظهار نظرهایی خلاف چهارچوب های نظام را داشته اند که واکنش های زیادی از سوی مسئولین و ملت ایران را به دنبال داشته است.

استاندار یزد و افرادی که مانند او فکر می کنند سابقه مذهبی مردم ایران را نمی دانند و گویا از حضور مردم در حماسه 9 دی غافل شده اند که همین گریه های مردم بر امام حسین (ع) حضور میلیونی مردم را رقم زد که نتیجه آن خط قرمزی بود که بر فتنه 88 و عاملان آن کشیده شد.

به نظر می رسد این افراد گمان می‌کنند که فضای جامعه در دولت یازدهم به گونه ای فراهم شده است که می تواند مقدمه ای بر اتفاقاتی مانند حوادث 78 و  فتنه 88 را به وجود آورد./




:: مرتبط با: اخبار ,
:: برچسب‌ها: اظهارات عجیب استاندار یزد/ گریه بر امام حسین عامل افسرگی یزدی ها! ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : شنبه 30 آذر 1392
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، از روایات وارده از امامان معصوم: استفاده می‌شود كه قرائت بعضی از سوره‌ها، موجب می‌شود كه خداوند سفر زیارت خانه خود را نصیب آن فرد نماید. امام صادق (ع) می‌فرماید: «كسی كه سوره عم‌ّ یتسألون را در هر روز قرائت كند سال تمام نمی‌شود، مگر این كه زیارت بیت الله الحرام را خداوند نصیب او می‌گرداند.» (تفسیر نور الثقلین، الحویزی، ج ۵، ص ۴۹۰، نشر دار الكتب العلمیه، تفسیر كنزالدقائق میرزا محمد مشهدی، ج ۱۱، ص ۱۵۸، نشر مؤسسه اسلامی التابعه لجماعه المدرسین.)

در روایت دیگر، امام صادق (ع) فرمود: «كسی كه سوره حج را در هر سه روز قرائت كند، از آن سال خارج نمی‌شود، مگر این كه به سوی مكه معظمه خارج می‌شود و اگر در آن سفر از دنیا برود خداوند او را داخل در بهشت می‌كند.» (ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، شیخ صدوق، ص ۱۳۵، نشر مكتبه الصدوق، مجمع البیان طبرسی، ج ۷، ص ۱۰۹.)

در روایت دیگری آن حضرت می‌فرماید: «كسی كه سوره حجرات را در هر شب یا در هر سه روز قرائت كند، از زائران پیامبراكرم (ص) خواهد بود. » (ثواب الاعمال، همان، ص ۱۴۲.)

البته باید توجه داشت كه قرائت این سوره‌ها، علت تامه برای زیارت بیت الله الحرام نیست، به این معنا كه با خواندن سوره (نبأ) در یك سال انسان صددرصد توفیق تشرف پیدا كند، خواندن این سوره‌ها سبب توفیق می‌شود در صورتی كه مانعی ایجاد نشود چه بسا انسان در اثر اعمال بد و انجام گناه ایجاد مانع كند و توفیق از او سلب شود.

در بعضی از روایات برای خواندن سوره حج پاداش حج و عمره بیان شده. پیامبر اكرم (ص) فرمود: «هر كس سوره حج بخواند، پاداش حج و عمره را خدا به او می‌دهد، به تعداد نام كسانی كه در گذشته و آینده حج عمره به جا آورده یا خواهند آورد». (تفسیر مجمع البیان، علامه طبرسی، ج ۷، ص ۱۰۹، نشر مؤسسه الاعلمی.) بعضی از مفسران گفته‌اند: "بدون شك این ثواب و فضیلت عظیم تنها برای تلاوت لفظی نیست تلاوتی است اندیشه ساز و اندیشه‌ای عمل پرور كسی كه این سوره و محتوای آن را از مبدأ و معاد گرفته تا دستورات عبادی و اخلاقی و مسائل مربوط به جهاد و مبارزه با ستمگران، در اعماق جان خود قرار دهد و برنامه عملی خود سازد، پیوندی با تمام مؤمنان گذشته و آینده از نظر معنوی و روحانی پیدا می‌كند.

پیوندی كه او را در اعمال آن‌ها شریك و آن‌ها را نیز در اعمال او شریك و سهیم می‌سازد بی آن كه از پاداش آنان چیزی كاسته شود. و با این اوصاف و شرایط ثواب و پاداشی كه در حدیث بالا آمده عجیب به نظر نمی‌رسد".(تفسیر نمونه، آیت الله مكارم شیرازی و دیگران، ج ۱۴، ص ۵، نشر دارالكتب الاسلامیه.)


:: مرتبط با: حج و زیارت ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : سه شنبه 19 آذر 1392
دامین های زیر برای فروش آماده است به قیمت توافقی لطفا" در صورت تمایل با شماره 09111541292 تماس بگیرید

ttsms.ir
مناسب برای شرکتهای پیامک(تی تی در گویش مازندرانی به معنی شکوفه است)

taofogh.ir
( مناسب برای سایتهای خبری و تحلیلی)



:: مرتبط با: فروشگاه ,
:: برچسب‌ها: فروش دامین ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : سه شنبه 19 آذر 1392
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در منابع معتبر و معروف حدیث اهل سنّت احادیث فراوانى درباره امامان و خلفاى دوازده گانه (بطور كلّى و سربسته) وجود دارد و تفسیر منطقى براى این روایات جز با قبول نظریّه شیعه نمى توان یافت.

در بعضى از این احادیث مانند حدیث «صحیح بخارى» و «صحیح ترمذى» تعبیر به اثنى عشر امیر (۱)، و در صحیح مسلم، تعبیر به اثنى عشر خلیفه (۲) و در صحیح ابى داود نیز اثنى عشر خلیفه (۳) و در مسند احمد، از دهها طریق اثنى عشر خلیفه آمده است. (۴)

آیا این همه احادیث كتب معروف را مى توان انكار كرد!

اهل سنت در توجیه این احادیث گرفتار درد سر عجیبى شده اند؛ گاهى خلفاى چهارگانه نخستین را اصل قرار داده، سپس تعداد ۸ نفر از خلفاى بعد را به آنها اضافه مى كنند!

در حالى كه اگر بخواهند خلفا را به ترتیب جزء امرا و پیشوایان راستینى كه پیامبر وعده داده بشمرند، هر قدر هم اغماض بكنند، شمردن افرادى مانند «یزید» و اخلاف او از حكّام بنى امیّه در این زمره امكان پذیر نیست؛ و اگر بنا شود از میان آنها افرادى كه مختصرى روبه راه‌تر بودند دست چین كنیم، آنهم با توجّه به وحدت اهداف و برنامه هاى خلفاى بنى امیّه و بنى عبّاس هیچ ضابطه اى در دست نخواهیم داشت؛ بعلاوه، بریده شدن این رشته دوازده گانه از نظر زمانى خود كار مشكلى است.

گاهى مى گویند چهار نفر از این ۱۲ تن همان خلفاى نخستینند و ۸ نفر دیگر در زمانهاى بعد خواهند آمد كه مهدى آخرین آنها است! و به این ترتیب میان سلسله خلفاى راستین پیامبر هرقدر هم اعمال تعصّب كنیم، فاصله عجیبى مى افتد كه به هیچ وجه موافق روایات مزبور نیست. راستى این خلفاى دوازده گانه كه پیامبر از آنها نامبرده و آنان را مورد ستایش قرار داده كیانند و چه اشخاصى مى باشند؟

این سؤالى است كه غیر از پیروان مكتب اهل بیت كه معتقد به دوازده امام هستند باید پاسخى منطقى براى آن بیندیشند؛ زیرا هیچ فرد با انصافى نمى تواند بر خلفاى بنى امیّه و بنى عبّاس كه حكومت اسلامى را از مسیر خود بیرون كردند و همه گونه جنایت و بیدادگرى و ستم و مسخ و تحریف مفاهیم اسلام را مرتكب شدند، خلفاى پیامبر و شایسته ستایش بداند. (۵)

پی نوشت:
(۱) صحیح بخارى، ص ۱۷۵، (طبع مصر) و صحیح ترمذى، جلد دوم، صفحه ۴۵ (طبع دهلى).
(۲) صحیح مسلم، ج ۲، ص ۱۹۱، (طبع مصر).
(۳) صحیح ابى داود، ج ۲، كتاب المهدى، ص ۲۰۷، (طبع مصر).
(۴) در فصل اول كتاب منتخب الاثر ۲۷۱ حدیث در باره پیشوایان دوازده گانه از منابع اهل سنت و شیعه جمع آوری شده است.
(۵). گردآوری از كتاب: حكومت جهانی مهدی (عج)، حضرت آیت الله مكارم شیرازی، ص ۱۹۵.



:: مرتبط با: اهل بیت ,
:: برچسب‌ها: اهل بیت , اهل سنت , دوازده امام , سنددوازده امام ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : دوشنبه 18 آذر 1392

به گزارش خبر نگار سارنیوز از ساری چهارمین سالگرد مرحوم علی کردان در ساری برگزار شد

حجت الاسلام ادیب یزدی در این مجلس ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی و نقش تأثیر گذار آنان در دفاع مقدس و تجلیل از مقام علمی حضرت آیت الله نظری از مرحوم کردان بعنوان کسی که مغز متفکر مدیریت اسلامی را  دریافته بود و با نگاهی عمیق و جانانه هیثیتش را برای نظام گذاشته بود یاد کرد و اضافه کرد مرحوم کردان فرزند عزیز و نورانی و دراک بود که در عالی ترین سطوح مدیریت و در عالی ترین شرایط انقلاب اسلامی تلاش و مجاهدت کرد وی از این مرحوم بعنوان مجاهد خستگی ناپذیر, محبوب دلها, برادر غمخوار نام برد که در گرفتاریها به او مراجعه می کردیم و او با سرپنجه تدبیر مشکلات را حل  می کرد.

حجت الاسلام ادیب یزدی مجلس یادبود مرحوم کردان را مجلسی عادی ندانست و گفت که این مرحوم علاوه برحقی که برگردن من داشت برای من مجلس ویژه ای است ومهمترین نکته ای که باید به آن توجه کرد ظلمی است که گاهگاهی به مدیریت کشور می شود. گاهی بواسطه تبلیغات زیاد دشمنان و گاهی هم بر اثر ندانم کاریهای دوستان لذا باید مواظب باشیم که ظلمی از ما سر نزند . مدیریت در نظام اسلامی حریم دارد اهداف دارد , تعریف , قانده , اصول و روش دارد . متأسفانه هرچه از عمر نظام می گذرد این نقیصه بیشتر می شود و بعضا” مشاهده می شود حتی مدیران توسط دستگاهها مورد ظلم واقع می شوند. این راهش نیست بلکه ما باید قدر این مدیران را بدانیم.

وی برخورد و رفتار حکیمانه دکتر احمدی نژاد در استقبال و عرض تبریک و همکاری با دکترروحانی را ستود و گفت رفتار حکیمانه جوابش همان رفتار حکیمانه است و مردم از مچ گیری , مشاجره و مناظره و یقه گیری بیزار هستند.

سخنران چهارمین سالگرد مرحوم کردان در توصیف غم فقدان این عزیز گفت: مرگ مرحوم کردان خیلی از چیزها را برملا کرد و ما باید بدانیم که نباید دنبال تضعیف ارکان نظام باشیم. همه ما وظیفه داریم از ارکان نظام از مجلس و دولت و رهبری گرفته تا نیروهای مسلح دفاع کنیم. وی مرگ کردان را خسارت سنگین برای مدیریت کشور عنوان کرد و در خصوص این عزیز گفت مرحوم کردان صداو سیما را روی انگشتش می چرخاند و با توجه به وجود شخصیتی ارزشمند مثل آقای لاریجانی در رأس صداو سیما در زمان مرحوم کردان عرصه اجرا را عرصه سخت عنوان کرد که مرحوم کردان خیلی خوب از پس آن بر می آمد و این باعث شد تا مرحوم کردان ریشه منافقین را در جای جای کشور بخشکاند.

ادیب یزدی با یادآوری خاطره ی مرحوم کردان گفت در این چهار سال هروقت بیاد این مرحوم افتادم قبلم درد گرفت وی از دست دادن مدیر لایقی مثل مرحوم کردان را از بسیاری از زیان ها برای نظام بالاتر دانست و خواستار ارج نهادن به زحمات مدیران نظام شد.

گفتنی است در این مجلس استاندار مازندران به همراه معاون عمرانی خود علی نبیان و هادی ابراهیمی معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری مازندران و قاسمی امام جمعه موقت ساری و تنی چند از اعضای شورای شهر و مسؤولین سابق و فعلی شهرستانی اساتید دانشگاه و عموم مردم حضور داشتند.




:: مرتبط با: اخبار ,
:: برچسب‌ها: مرحوم کردان در ساری , سالگرر مرحوم کردان در ساری , ادیب یزدی ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : شنبه 16 آذر 1392
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، پارچه مشكی رنگی كه امروزه با آن كعبه را می‌پوشانند پیراهن یا پرده كعبه یا جامه كعبه نامیده می‌شود. این پوشش در قرون اخیر به رنگ مشكی بوده و آیات قرآن به رنگ طلایی با خط بسیار زیبایی بر آن بافته می‌شود. اما قبلا از رنگ‌های دیگری برای این پوشش استفاده می‌شده است.

ابن اسحاق گوید: «در عصر رسول خدا، بر كعبه پارچه سفید رنگ بافت مصر مشهور به» قباطی «می‌آویختند و سپس از بردهای یمانی برای آن استفاده می‌كردند. پس از پیامبر، عمر، عثمان، حجاج و ابن زبیر بر كعبه پارچه قباطی و پرده دیبا پوشانیدند.»

این پرده‌ها گاهی به رنگ سبز و گاهی قرمز بوده و گاهی با دو یا چند پرده بر روی هم كعبه را می‌پوشانیدند.

در زمان ناصر عباسی، ابتدا پرده ای به رنگ سبز برای كعبه آماده شد و پس از آن، از اواخر خلافت وی، به رنگ مشكی تهیه گردید.

پس از آن زمانی كه سلاطین مصر تهیه پرده كعبه را بر عهده داشتند همه ساله پرده ای به رنگ قرمز برای كعبه ارسال می‌كردند.

در زمان ملكشاه سلجوقی، كه ایرانیان افتخار تهیه پرده كعبه را داشتند پرده هایی كه برای كعبه آماده می‌شد به رنگ زرد بود. ابن بطوطه در سفر نامه خود (رحله) می‌گوید: پیراهن خانه كعبه را در شهر شوشتر خوزستان، ایران از دیبای خالص می‌بافتند و به كعبه می‌فرستادند.

در سال ۱۲۲۱ تا ۱۲۲۹ كه اهل حجاز افتخار تهیه پرده را داشتند. نخست پرده را از حریر سرخ تهیه كردند و سپس در سال‌های بعد آنرا به حریر سیاه تبدیل كردند…"

در موسم حج بخصوص در روزهای نزدیك به تعویض پرده اندك اندك آنرا بالا می‌برند و بر می‌چینند و به جای آن پرده سفیدی می‌پوشانند و پس از انجام مراسم حج پرده نو بر آن می‌پوشانند.

بنا بر این مشكی بودن رنگ پرده (جامه) دلیل خاصی ندارد و به انتخاب تهیه كنندگان مربوط می‌شود.




:: مرتبط با: حج و زیارت ,
:: برچسب‌ها: علت رنگ مشکی برای پرده کعبه چیست؟ ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : پنجشنبه 14 آذر 1392

حسین اسلامی ساروی : من که اهل سیاست وبازیهای سیاسی نیستم،امّا کهنه قِواله شهر هستم، اگر از من استعلام کنند،از من بپرسند که ایل وتبار بچه شهرها را بگویم یک چیزهایی می دانم،اگر از من بخواهند که آیا فلان کس غریبه هست یا مهاجر یا بومی،یک چیزهایی می دانم، این از مقدمه حالا اصل مطلب ،از اینکه عزیز دوست داشتنی وبا معرفت من،مهندس عشوری قرار بود بشود معاون عمرانی استاندار خوشحال شدم .گفتند آقای مهندس نقیبی عزیز دارد می شود معاون استاندار، باز گفتم چه بهتر،مهندس نقیبی کار بلد است وهم مردمدار ،باز شنیدم که شاید نازنین مهندس مجید حسین زادگان هم در راه است،گفتم ای والله به این استاندار ،خیلی ممنون ،یکی از یکی بهتر،همه از نیروهای ارزشی، حالا حکم آقای مهندس علی نبیان صادر شد ،خوب آقای نبیان هم بچه محل است،این بار هم گفتم خدا را شکر،یک بچه ساری،بچّه ی امامزاده یحیی،یک آدم کار کشته،با تجربه،عالم وعامل،در نوسازی مدارس امتحان داده،به معاونت عمرانی استانداری منصوب شد.

من به سهم خودم از استاندار ممنونم،از همه انها که کمک کردند تا یک موازنه ای هم انجام شود ممنونم،گر چه زیاد اعتقاد به این شهر و آن شهر ندارم،مهم برایم مازندران است،اگر یک غیر مازندرانی هم بیاید،امّا برای مازندران کار کند بهتر از یک مازندرانی است که کار بلد نباشد،از نظر احساسی خب طبیعی است که یک دوست ویک بچّه محل من صاحب منصب شود خوشحال می شوم،از جهت حفظ منافع مازندران ،آسوده هستم که تا کنون معاونین استانداری همه توانمند وکیفی هستند،از بچّه بازی ورفتار نابخردانه که چون فلان نیروی این مملکت در دولت قبلی کار می کرد حالانباید کار کند وباید بایگانی شود بیزارم،در دولت قبلی هم نیروهای ارزشی فراوانی داشتیم که باید به میدان بیایند.

در هر صورت آقای استاندار ممنونم،آقای نبیان بچّه محل عزیزم خوش آمدی.مهم این است که با کار وتلاش وبا ایمان کار کنید که رضای خدا را داشته باشید،من قطعاً برای بچّه محل عزیزم آقای مهندس علی نبیان دعا می کنم،راستی پروژه امامزاده یحیی را تکمیل کنید،میدان ابن شهر شوبِ ساروی را هم کمک کنید،وبالاتر از ساری وبچّه محلی،مازندران ،مازندران،مازندران،فعلاً از گلوگاه تا رامسر،بعداً خواهم گفت از الموت تا کجا…تا یادم نرفته،می دانم که مهندس نبیان متولد آمل است،آمل کجاست؟به یارو گفتند کجایی هستی؟گفت زنم علی آبادی است.مهندس نبیان علی آبادی است.حالا اگر یک آدم شایسته مازندرانی که هم آملی باشد وهم ساروی وهم دولت قبلی اورا قبول داشته باشد وهم دولت فعلی اشکال دارد؟شما را به خدا ما را پیش همسایه ها خراب نکنید،آمل شناسنامه مازندران است،بابل همسایه دیوار به دیوار ماست،قائم شهر اصلاً همه ی وجود ما سارویهاست.نور هم نور دل ماست،چالوس قلب مازندران است،تنکابن تاج سر مازندران است،بهشهر بهترین شهر مازندران است،بابا مازندران را در یاب.

سارنیوز: همانطور که آقای اسلامی فرمودند اصلیت آقای نبیان مربوط به ساری است و ایشان و خانواده شان از خاندانهای اصیل ساروی هستند ولی بزرگ شده بهشهر , تصورکنم همسر محترمشان آملی باشد به همین لحاظ ایشان را اهل آمل معرفی کردند به هر حال ما افتخار می کنیم که بچه شهرمان خدمتگذار استان باشد و همه ما مسلمان و شیعه مرتضی علی هستیم و همه جای ایران سرای ماست




:: مرتبط با: اخبار ,
:: برچسب‌ها: علی نبیان ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : چهارشنبه 13 آذر 1392
ابن بابویه روایت كرده است كه ((بكائون )) (یعنى بسیار گریه كنندگان )
پنج نفر بودند. آدم ، یعقوب ، یوسف ، فاطمه بنت محمد (صلى الله علیه و آله و سلم ) و على بن الحسین (علیه السلام ).
اما حضرت آدم ، پس از در مفارقت بهشت آن قدر گریست كه به روى او اثر گریه مانند دو نهر مانده بود. اما یعقوب پس بر مفارقت یوسف آن قدر گریست كه نابینا شد. اما یوسف ، او هم در فراق یعقوب آن قدر گریست تا آنكه اطرافیان او در زندان به او گفتند كه یا شب گریه كن یا روز، تا ما در وقتى آرام بگیریم .
اما فاطمه (علیها السلام ) پس از وفات رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) آنقدر گریه مى كرد كه اهل مدینه به نزد على (علیه السلام ) آمدند و از گریه فاطمه شكایت كردند، پس آن حضرت روزها به مقبره شهدایى احد مى رفت و در آنجا عزادارى مى كرد و شب به خانه بر مى گشت .
اما على بن الحسن (علیه السلام )، كه بر مصیبت پدرش بیست سال یا به روایتى چهل سال گریست و هر وقت طعامى نزد حضرت مى گذاشتند گریه مى كرد هر وقت نگاهش به آن مى افتاد گریه مى كرد تا اینكه به ایشان عرض ‍ كردند یا بن رسول الله ! مى ترسیم كه خود را از گریه هلاك كنید؟ فرمود: شكایت مى كنم مصیبت و اندوه خود را به سوى خدا و مى دانم از خدا آنچه شما نمى دانید. همانا به یاد نمى آوردم شهادت فرزندان فاطمه (علیها السلام ) را مگر آنكه گریه در گلوى من مى گیرد.



:: مرتبط با: اهل بیت ,
:: برچسب‌ها: بکائون بزرگ عالم ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : جمعه 1 آذر 1392
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.